Mengapa orang melayu begitu bersungguh mahukan 13 may 1969 berulang kembali?

Kita melihat situasi hari ini, keadaan Negara sudah tidak aman lagi kerana sudah dibanjiri fitnah, hasutan dan sebagainya. Isu saman menyaman serta report mereport juga tidak habis-habis lagi sehingga sekarang dan masih tiada apa-apa tindakan yang diambil ke atas individu tersebut terutamanya keturunan bangsa pendatang. Hanya bangsa melayu sahaja yang diambil tindakan. Betul apa yang dikatakan Tun Mahathir, apabila pemimpin kita lemah maka dia tidak dapat mempertahankan kita.

Jika kita memasuki blog keturunan bangsa pendatang ini, mereka tidak habis-habis mengutuk orang melayu dan pemimpin melayu lain. Mereka begitu sepakat mengutuk bangsa melayu tetapi orang melayu tetap diam dan bersabar. Tetapi apabila orang melayu mula bercerita tentang fakta sejarah, mereka ini (keturunan bangsa pendatang) bukan main marah lagi. Segala media berbahasa CINA digerakkan untuk memberi tekanan kepada kerajaan. Selepas PRU yang lalu, peristiwa keturunan bangsa pendatang yang suka mempersoalkan perlembagaan terutamanya fasal hak istimewa orang melayu dan agama islam. Tidak lupa juga ada segelintir wakil parlimen yang begitu ego tidak memakai pakaian rasmi ketika perasmian dewan negeri. Kita lihat orang melayu tidak memberi penentangan sehangat atau sehebat media-media mereka. Apakah orang melayu berasakan tindakan sedemikian hanyalah sia-sia atau tindakan mengangkat senjata sebenarnya paling mujarab untuk mengajar orang yang tidak menghormati kita? Anda boleh fikirkan dan tanya dalam hati anda.

Kita lihat orang melayu tetap bersabar juga. Tiada tindakan yang diambil hanya melaporkan kepada polis tetapi sampai sekarang tiada apa-apa tindakan dari Polis. Masih kita ingat lagi bagaimana umat islam membantah penganjuran Forum memeluk islam, ramai pemimpin keturunan bangsa pendatang ini mahu orang melayu yang hadir ditangkap masuk ke dalam ISA. Mengapa mahu menggunakan ISA sedangkan mereka ini bersungguh-sungguh mahu mansuhkan ISA? Anda nilai sendiri.

Orang melayu sudah mulai hilang sabar. Mereka hanya perlukan hanya sedikit ‘spark’ untuk mewujudkan balik peristiwa yang mereka sendiri tidak mahu kerana dengan cara itu sahajalah dapat mengajar keturunan bangsa pendatang bahawasanya jangan memijak menindas mereka.

Kita lihat berapa ramai student melayu tidak mendapat kerja kerana perlu menggunakan bahasa mandarin. Berapa ramai peniaga melayu ditindas. Berapa ramai ahli agama menahan sabar dengan tindak-tanduk keturunan bangsa pendatang ini mencampuri urusan agama islam. Berapa ramai pekerja melayu yang ditindas di company CINA dengan isu pemakaian tudung serta gaji berlainan. Kita lihat mereka semua ini ada anak-anak dan anak-anak ini telah diajar tentang sikap bangsa pendatang ini. Cuma orang melayu yang gila kuasa dan duit sahaja sanggup bersekongkol dengan bangsa keturunan pendatang ini.

Orang melayu tidak kisah hidup susah kerana mereka pun memang hidup susah. Mereka tidak mempunyai asset yang banyak seperti keturunan bangsa pendatang. Punyai rumah besar-besar, kedai-kedai, gudang-gudang, kilang-kilang dan sebagainya. Anak-anak bangsa melayu tidak diajar hidup mewah, Mereka boleh survive jika Negara ini berlaku huru-hara ataupun seluruh asset ekonomi Negara ini diangkut keluar dari Tanah melayu ini oleh bangsa keturunan pendatang ini.

Apabila saya menyusuri melawat negeri-negeri melayu bermula dari Johor sampai ke Selangor. Sudah mula kedengaran ketidak puasan hati orang melayu terhadap bangsa keturunan pendatang ini. Pemandu Teksi terutamanya banyak memberitahu saya sikap kurang ajar bangsa keturunan pendatang ini. Mereka juga menyatakan orang melayu terutamanya dari Johor dan Melaka sudah mula mengajar, menyuruh dan melatih anak-anak mereka supaya pertahankan Negara ini. Di Selangor dan Perak juga sudah ada sesetengah kawasan perumahan sudah mempunyai aktiviti silat untuk mengajar segenap lapisan masyarakat melayu tidak kira lelaki atau perempuan, tua atau muda.

Kita orang melayu tidak suka bergaduh tetapi jangan sampai menguji tahap kesabaran mereka. Mereka tidak kisah hilang harta benda demi mencapai matlamat mereka.

Orang melayu perlu bersatu. Jangan berharap pada pemimpin kita yang lemah. Kita yang berada dibawah perlu bersatu padu pertahankan saudara kita.

Sejarah membuktikan orang melayu tidak menunggu musuh (duduk di dalam kubu) untuk menyerang musuh tetapi pergi mencari musuh untuk diserang. Zaman Portugis, Belanda, British, Komunis dan rusuhan kaum 1969.

~ PEMBELA ~